Voorbereidingen - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Rosanne Pierik - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Rosanne Pierik - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

11 Juli 2016 | Nederland, Haarlem

Hallo allemaal!

Ik heb in mijn laatste stageweek te horen gekregen dat ik ook mijn derde jaar mét TV (technisch verpleegkunde) binnen heb en Suriname is daarom definitief!! Yolien en ik hebben direct de tickets geboekt.

Ik heb nu al twee weken zomervakantie. Al kun je het niet echt zomer noemen, gezien het weer. Vandaag waait het enorm.
Gelukkig is dit eigenlijk ook wel gunstig want ik ben de afgelopen weken alweer druk aan het werk geweest. Ik moet natuurlijk wel sparen voordat ik vertrek!

Nog één maand te gaan, dan ga ik met mijn lieve zus naar Suriname.
Ik ben druk bezig met de voorbereidingen. Mijn eerste echte paspoort is binnen, mijn visum is aangevraagd, de tickets zijn geboekt, mijn afspraak voor de vaccinaties staat en mijn "International Student Identity Card" is binnen.

Ik heb het gevoel dat ik nog heel veel moet doen voordat ik weg ga, maar ik weet niet zo goed wat en waar ik moet beginnen.
Ik ben nog nooit buiten Europa geweest en vind het allemaal super spannend. Wat als ik wat belangrijks ben vergeten? Een aanmelding ergens waar ik niets van wist? Heb ik mijn visum te laat aangevraagd? Heb ik überhaupt wel de goede aangevraagd?
Wat moet ik als dat niet op tijd binnen is? Wat moet ik voor mijn studie meenemen?

Ik moet daar een wit uniform hebben, van mijzelf. Ik ben aan het uitzoeken waar ik deze het beste vandaan kan halen. Moet het echt helemaal wit zijn? Er zijn hele leuke, met kleine blauwe details. (zover een uniform heel leuk kan zijn natuurlijk...)

Vrijdag ga ik met mijn moeder shoppen. Ook hier ben ik een heel lijstje voor aan het maken wat ik allemaal nog moet kopen. Ik moet nog een bikini hebben, een korte en een lange broek, een leuke jurk en een heleboel leuke shirtjes! Best handig allemaal als je naar een warm gebied met zon gaat..

Op dit moment heb ik er ergens heel veel zin in, maar ik kan me er nog niets bij voorstellen. Het lijkt alsof het nooit staat te gebeuren, ik denk dat ik het pas besef als ik in het vliegtuig zit.
Behalve de voorbereidingen, ben ik er dan ook nog niet echt mee bezig.

Vandaag heb ik geprobeerd zelf een site te maken, waar ik mijn verhalen op kwijt kan. Hier ben ik uren mee bezig geweest en elke keer mislukte het. Ik ben er daarom maar mee opgehouden en hier terecht gekomen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Dit werkt tenminste meteen!

Ik hoop dat ik hier de komende tijd veel leuke verhalen kan delen met de mensen die het leuk vinden om mijn avontuur te volgen.
Dit was het voorproefje, hopelijk volgen er nog een heleboel!

Liefs,

Rosanne






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Rosanne

Ik ben Rosanne en begin in september aan mijn vierde en laatste jaar HBO-verpleegkunde. Binnenkort ga ik een stage lopen van 10 weken in Suriname, Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de Neurologie. Ik heb er ontzettend veel zin in en kijk ernaar uit om mijn verhalen te delen!

Actief sinds 11 Juli 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 8602

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 04 November 2016

Stage in Suriname

Landen bezocht: