Dag 12 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rosanne Pierik - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rosanne Pierik - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

24 Augustus 2016 | Suriname, Paramaribo

Vandaag staat de wekker om 06:00, lekker vroeg weer :( Ik moet naar het AZP voor een MRSA test omdat ze die uit NL blijkbaar niet vertrouwen. (Kostte me ruim 100€1 :( )Gelukkig mochten we hem wel zelf afnemen. Xiomara bracht ons en het was nog een heel gedoe om alles te vinden. We moesten eerst betalen, wéér 9€ en dan met de kwitantie naar infectiepreventie vóór 09:00.
We moesten nummertjes trekken en het was al half negen. Met 10 wachtenden voor ons... En ze zijn hier niet zo vlot. Als we om 09:00 niet terecht kunnen voor de test, moeten we om 13:30 weer terugkomen en daar heb ik echt geen zin in.
Zonde van de dag!
Gelukkig hebben ze infectiepreventie gebeld en waren zij bereidt om nog even op ons te wachten, dat scheelt weer!
Het ziekenhuis is op het eerste gezicht chaotisch, maar dat is ook vaak mijn eerste indruk in Nederland. Het viel me op dat alles echt open is, niet per se deuren of dichte gangen. De gangen zijn een soort van buiten. Als je langs te afdelingen loopt lijkt alles een beetje georganiseerd, maar overal liggen tegeltjes los en is er kapot beton. Ik ben heel benieuwd wat deze stage gaat brengen.

Na de test moeten we naar de vreemdelingendienst voor het verlengen van ons visum. Al met al was ik rond 12:00 thuis en Yolien zat steeds alleen. Yolien was net klaar met ontbijten toen ik thuis kwam.
We wilden vandaag naar het museum van Fort Zeelandia. Dit gaat over de geschiedenis van Suriname met o.a. de slavernij. Het was groter dan we dachten en hadden eigenlijk te weinig tijd. Het is echt een mooi museum met heel veel informatie.
Na het museum zijn we bij Baka Foto weer wat gaan eten. Yolien een sandwich en ik een hollandse boterham met een kroket. Heerlijk! Vandaag had Yolien alleen last van de after-jungle-dip en was dat niet zo gezellig.
Dus toen we naar het hostel gingen, zijn we aan de overkant lekker gaan zwemmen. Ik had eten en wijn dus al snel was Yolien weer blij! Gelukkig!
We hebben heerlijk gerelaxt en gekletst waarna we ons even hebben opgefrist want het is tijd voor meer eten en wijn, bij Puur!

We hebben ons leuk aangekleed want we hebben veel goeds over Puur gehoord. We gaan met de taxi. Wat is het eigenlijk ver weg! 20 minuten, zeker.
En als we aankomen zijn wij de enige gasten met 4 man bediening! Beetje awkward wel..
We eten Shashimi vooraf en een lekkere pasta als hoofdgerecht. Dat was echt lekker maar veel te veel. We kregen amper de helft op!
Al met al gelukkig heel gezellig.
Yolien knapt echt op van wijn en eten.

We liggen er niet al te laat in want morgen gaan we weer op een dagtour! We gaan de Sugar Trail doen om iets meer te weten te komen over de geschiedenis van de slavernij. Ik ben benieuwd!

  • 03 September 2016 - 09:32

    An:

    Ik heb ze weer allemaal gelezen. Schitterend. Wat maken jullie toch een hoop moois mee.
    Nu aan de stage beginnen zeker? Heel veel succes!

  • 03 September 2016 - 10:13

    Yolien:

    Eten en wijn doen het altijd goed! Leuke verhalen weer lieve Rosa! Xxx

  • 03 September 2016 - 20:57

    Frédy:

    Net alles aan pappa voorgelezen vanaf de I pad, geweldig Roos. Alsof we erbij zijn. Wel vervelend dat sommige mensen zo naar reageren, snap dat dat niet veilig voelt. Nooit alleen op stap dus! Wachten vol verwachting op je volgende verhaal! Hvj xxx

  • 03 September 2016 - 20:57

    Frédy:

    Net alles aan pappa voorgelezen vanaf de I pad, geweldig Roos. Alsof we erbij zijn. Wel vervelend dat sommige mensen zo naar reageren, snap dat dat niet veilig voelt. Nooit alleen op stap dus! Wachten vol verwachting op je volgende verhaal! Hvj xxx

  • 03 September 2016 - 20:58

    Frédy:

    Sorry, ging ff iets mis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Rosanne

Ik ben Rosanne en begin in september aan mijn vierde en laatste jaar HBO-verpleegkunde. Binnenkort ga ik een stage lopen van 10 weken in Suriname, Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de Neurologie. Ik heb er ontzettend veel zin in en kijk ernaar uit om mijn verhalen te delen!

Actief sinds 11 Juli 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 8630

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 04 November 2016

Stage in Suriname

Landen bezocht: