Dag 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rosanne Pierik - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rosanne Pierik - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

15 Augustus 2016 | Suriname, Paramaribo

Ik word steeds om dezelfde tijd wakker, weer kwart voor zeven. Yolien ligt lekker te slapen en ik doe ook nog een poging. Rond half negen worden we wakker. Yolien heeft even wat langer nodig om bij te komen, ik sta binnen no-time aangekleed en wel te wachten tot zij ook zover is. We willen pindakaas en jam halen! Dan kunnen we lekker ontbijten.
Over tienen gaan we aan een lekker hollands ontbijtje, helemaal gekocht in Suriname! :)
Vandaag willen we de tours boeken, de palmtuinen bezoeken, bij Zus&Zo lunchen en dan zien we wel.
Dus daar gaan we weer, met de taxi naar het adres waar we de tours zouden kunnen boeken. De taxichaufeuse weet niet waar het adres is en zet ons ergens wat in de buurt zou moeten zijn af. We gaan zelf wel zoeken.
Nadat we een aantal keer de straat op en neer zijn gelopen, zijn we het zat en willen we de palmtuinen zien.
Wat is dat toch mooi! Alleen maar palmbomen, blijer kun je ons niet maken. Wat levert dit mooie plaatjes op zeg! We hebben ons hier goed kunnen vermaken. We zien een hoop visjes in een plasje, mensen die foto’s maken en veel vogels. Die laatste horen we vooral, ze weten zich goed te verstoppen.
Na het bewonderen van de tuin gaan we naar Zus&Zo, dit staat goed aangeschreven onder Nederlandse stagaires. Het ziet er ontzettend leuk uit, goed onderhouden met gezellige zitjes. We bestellen eerst een lekker koud colaatje. Daarna willen we wat eten. Yolien een broodje Pom en ik een broodje Bakkeljauw, echt Surinaams dus dat kunnen we ook afstrepen van ons “to eat” lijstje.
Lekker!
Omdat we hier lekker zitten, foto’s kijken en wat kletsen willen we nog een drankje. Een cocktail. Die zijn hier goed te betalen! En ze zijn lekker!
Na de cocktails lopen we terug naar de waterkant door de palmentuin. We zien een supergrote pad en een leguaan! Of iets wat erop leek. Het was een hele grote groene hagedis met een beetje een blauwe kop. Gaaf! Yolien was net te laat om een foto te maken helaas.
We zijn opzoek gegaan naar Jenny Tours waar ze de tours aanbieden die wij graag willen doen. We komen uit bij een klein bureautje met een minilaptopje en moeten praktisch zelf gaan zoeken op de site die we “thuis”’ ook al hadden gevonden. Erg behulpzaam waren ze helaas niet. Helaas voor hun want we hadden alles uitgestippeld en daar hadden ze mooi aan kunnen verdienen.
We lopen door en schieten nog een paar mooie plaatjes van de bootjes aan de waterkant. We lopen de stad in maar voelen ons met Yolien haar mooie toestel niet veilig en bellen een taxi terug naar huis. De dag is alweer bijna voorbij en we besluiten vanavond bij Souposo te eten, omdat het gister is mislukt.
We gaan eerst nog lekker borrelen op het balkonnetje met ijskoud fris en chips en genieten van de zonsondergang. Die is nu aan de gang, terwijl ik dit aan het schrijven ben. Mooi!!

• 16 Augustus 2016 - 10:35

Frédy:

Lieve Rosanne, wat een ontzettende leuke verhalen. Hoop dat je dat schrijven vol blijft houden! Ik geniet ervan! Hou van jou!

• 16 Augustus 2016 - 11:02

An Van Gils:

Wat een goeie en leuke verhalen. Ik geniet ervan. Nog heel veel plezier! Veel liefs van ons.
    Dikke kus.

• 16 Augustus 2016 - 22:10

Gerry:

Leuk Roos, om zo mee te kunnen lezen over de dingen die jullie daar doen en meemaken. Het eten en drinken daar zit blijkbaar wel goed! Super om in zo' n totaal andere omgeving en cultuur rond te kunnen neuzen. Heerlijk! Dikke knuf van ons ook voor Yolien xx